INFORMATIU: Divendres 11 de desembre del 2020

Jean Castex va presentar ahir les noves mesures per aquestes festes de finals d’any. A partir de dimarts ja no caldrà tenir atestació per poder sortir de casa durant la jornada. A la nit es mantindrà el toc de queda que fins i tot serà avançat d’una hora, començarà a les 8 del vespre fins a les 6 del matí a partir del 15 de desembre. Els desplaçaments seran autoritzats durant la nit de la revetlla de Nadal, en canvi cap tolerància pel cap d’any. El 31 de desembre el toc de queda es mantindrà i els controls seran reforçats. El govern demana que es respecti el nombre màxim de 6 persones per celebrar el cap d’any.

La reobertura dels llocs de cultura a l’estat francès ha estat ajornat de 3 setmanes.

El Consell d’Estat s’hauria de pronunciar avui sobre si el govern francès té le dret de prohibir la reobertura dels remuntadors mecànics a les estacions d’esquí.

Els presidents del Consell general de Cambres de Catalunya, Joan Canadell, de la Cambra de Comerç i Indústria de Catalunya Nord, i de la Cambra de Mesters i de l'Artesania de Catalunya Nord, Robert Bassols, han firmat una declaració on es mostren extremament preocupats per la desesperació dels professionals de la muntanya.

El Senat francès va adoptar ahir la llei sobre les llengües dites regionals. Els senadors van fer més que votar a favor del text, van tornar a posar contingut en un projecte de llei que va ser buidat a l’Assemblea Nacional, en particular pel que fa de l’ensenyament de les llengües regionals.

Ahir els treballadors de la Societat Hidroelèctrica del Migdia (la SHEM) van baixar voluntàriament la producció d’energia. Protestaven contra la voluntat d’Europa d’obrir a la concurrència la gestió dels barratges hidroelèctrics.

A Prada la mobilització dels carters continuarà avui.

Un centenar de persones van manifestar ahir al centre de Perpinyà per reclamar una millor situació pels jubilats. 7 sindicats convocaven la mobilització per denunciar la reducció del poder adquisitiu dels jubilats.

Una nova manifestació contra la llei de Seguretat Global ha estat convocada per demà dissabte a les 11 del matí a la rambla Maillol de Perpinyà.

Rugbi a 15: l’USAP va vèncer ahir al camp de Valence per 9 a 28. Amb aquest resultat els perpinyanesos passen a ser líders del campionat de Pro D2.

Els informatius - històric

Els informatius - històric
Descripció del programa
Emissió
actualment no en emissió
Presentat per
Redacció