Dimarts 17 de desembre del 2019
Nova jornada de manifestació contra la reforma de les jubilacions. Diversos sectors seran impactats per aquest moviment de vaga. A l’educació el nombre de professors en vaga hauria de ser prou important.
Els transports també són impactats. Cap tren avui des de l’estació de Perpinyà, només hauria de circular un sol TGV Barcelona – París. El servei d’autobusos hauria de ser força més impactat en comparació amb la setmana passada.
Els sindicats han convocat una manifestació aquest matí al centre de Perpinyà. És prevista a les 10h30 a Plaça Catalunya. La manifestació ha estat convocada per la instersindical CGT, FO, FSU, Solidaires i la CGC. Avui s’han sumat a la crida la CFDT, CFTC i l’UNSA. Però la unitat no és total, aquests 3 últims sindicats són més prudents al moment de rebutjar aquesta reforma.
El Consell Departamental va votar ahir els pressupostos de funcionament i d’inversió. Van ser aprovats per la majoria d’esquerres i amb l’abstenció de l’oposició. En aquesta sessió els Consellers Departamentals van aprovar reclamar a l’estat un projecte més ambiciós pel futur de la N116 en quant a mesures de seguretat.
Avui es presentarà al Conflent la Delegació nord-catalana del Consell per la república.
A Catalunya Nord cada cop es veuen més els punts d’inscripció al Consell per la República que és, ni més ni menys, que l’organ que representa el govern de Catalunya a l’exili.
La justícia belga va decidir ahir esperar fins el 3 de febrer per prendre una decisió sobre una avantual extradició del President Carles Puigdemont i els consellers Toni Comín i Lluís Puig.
A Salelles ja fa més d’un mes que desenes de caravanes es van instal·lar a l’espai públic sense cap autorització. Una situació insuportable pel batlle que ha decidit portar la Prefectura davant la justícia per denunciar la inacció de les forces de l’ordre davant d’aquesta situació.
A la Cerdanya una operació conjunta de les Duanes de la Guingueta i de Porta i la Guàrdia Civil espanyola va permetre arrestar diversos traficants de tabac. Les Duanes franceses van descobrir un total de 864 cartrons de cigarets vinguts d’Andorra, i 160 cartrons per la Guàrdia civil.
El grup musical Txarango plega. Ho van anunciar ahir els membres del grup. Un anunci que anava acompanyat d’una bona notícia per tots els amants del grup: la sortida d'un disc nou aquesta primavera i una gira a partir de l'estiu.