L'informatiu del dilluns 25 de febrer de 2019
- El President del govern espanyol, Pedro Sánchez, era ahir a Catalunya Nord per commemorar els 80 anys de la retirada. Ho va fer en dos llocs importants de la memòria republicana, com són la platja d'Argelers i la tomba d'Antonio Machado a Cotlliure. La visita de Pedro Sánchez ha estat marcada per les manifestacions en contra de la seua presència a Catalunya Nord i a favor de l'alliberament dels presos polítics. A la platja d'Argelers desenes de manifestants que cridaven "llibertat presos polítics" van pertorbar el discurs del president espanyol. A Cotlliure unes 200 persones van manifestar durant la visita de Pedro Sànchez. En total la visita de Pedro Sànchez a Catalunya Nord haurà durat 1 hora i mitja i haurà estat constantment pertorbada per les manifestacions de suport als presos polítics. Durant les seues intervencions Sànchez va demanar perdó a l'exili espanyol en nom d'Espanya. També va dir que l'exili sempre és abominable sense fer cap referència als polítics independentistes actualment exiliats.
- En plena polèmica al voltant de les agressions sexuals sobre menors al si de l'església, avui serà jutjat l'antic capellà de Canet per violació i agressions sexuals sobre 3 menors. Els fets remunten als anys 2006 i 2007, les víctimes asseguren que el capellà els hi va fer beure alcohol i prendre Viagra abans d'abusar d'ells sexualment. L'audiència hauria de durar tota la setmana i es desenvoluparà a porta tancada
- A Barcelona s’ha inaugurat el Mobile World Congress en presència del President de la Generalitat i del Rei espanyol. Quim Torra, durant el seu discurs, va recordar Carles Puigdemont i el seu govern i va dir que «Catalunya és un lloc on estimem la democràcia per sobre de tot.»
- El judici del procés contra el govern independentista reprendrà demà a 9.30 h amb l'interrogatori a Jordi Cuixart. Després serà al torn de l’expresidenta del Parlament Carme Forcadell de declarar. Un cop hagin acabat les declaracions d’aquests dos darrers acusats començaran els interrogatoris als testimonis.
- D’altra banda avui han de declarar davant d’un jutge els reposables de l’operatiu de la policia espanyola que van organitzar l’intent d’entrar la seu de la CUP durant el 20 de setembre del 2017. Els policies són citats com a investigats per un presumpte delicte de coaccions greus. Recordem que la policia va intentar entrar als locals de la CUP sense cap ordre judicial.
- Rugbi a 15: l'USAP no haurà pogut sumar una segona victòria al campionat de Top14. Després del bon resultat al camp de Montpeller, els perpinyanesos volien aconseguir una altra victòria però aquest cop davant la seua afició. No haurà estat possible, Agen ha guanyat a Aimé Giral per 13 a 20. És la 16a derrota en 17 partits de campionat.