INFORMATIU: Dijous 08 de desembre de 2022

A Vilafranca de Conflent els problemes d'aigua potable continuen. Ja fa dues setmanes que els habitants tenen pas més aigua a l'aixeta i podria ser que el tall duri tot l'hivern. El problema ve d'una fuita a la xarxa que necessita una operació complexa. Mentrestant, el municipi ha fet instal·lar dues grans reserves d'aigua perquè la gent vingui a cercar l'aigua potable. L'ajuntament de Vilafranca ha engegat un pla B amb un sistema de captació de l'aigua de la Tet que podria permetre als habitants de tenir aigua per la dutxa i la neteja a finals d'aquesta setmana. En canvi, la xarxa d'aigua potable trigarà a ser operativa i es pensa fins i tot connectar amb la xarxa de Cornella de conflent o de Serdinyà.

Aquesta nit es farà una gran batuda contra els senglars a la riba dreta de la Tet. La ruta 116 serà tancada entre Perpinyà i Sant Feliu d'Amunt a partir de 10 i mitja de la nit i fins a les 4 del matí. Aqueixa operació decretada per la prefectura vol contribuir a regular la població dels senglars. Una operació inútil segons el partit animalista de Catalunya Nord, que en una carta oberta, demana la supressió de la batuda i proposa alternatives amb la creació de túnels perquè els animals salvatges puguin travessar la 116, la creació de tanques rígides per protegir els cultius o encara l'esterilització dels porcs senglars femelles com es fa l'estat espanyol. Això dit, la prefectura manté la batuda per aquesta nit

Els pingüins retrobats morts a la costa nord-catalana no tenien la grip aviària. Els agents de l'oficina de la biodiversitat han fet públic ahir el resultat de les anàlisis. Diversos pingüins Torda havien estat retrobats morts a Argelers i al cap de Biarra a finals de novembre. Un fet inquietant, ja que coincideix amb els casos de grip aviària de la reserva de Sigean. Segons el grup ornitològic del Rosselló, els pingüins van morir molt probablement de cansament i de malnutrició.

A Barcelona un accident va provocar ahir 155 ferits pel xoc de dos trens de la línia 4 a Montcada i Reixac. L'accident es va produir a l'estació mateixa. Un tren ha impactat contra un altre que estava parat i on els passatgers estaven pujant. No hi va haver cap ferit greu. A més de complicar moltíssim l'accés a Barcelona, l'accident porta més aigua al molí del problema global de la xarxa de trens de rodalia de la capital catalana. La ministra espanyola dels transports, Raquel Sanchez, es va desplaçar ràpidament als llocs dels fets on va declarar que no calia veure relació entre aquest accident i la manca d'inversions a la xarxa catalana de ferrocarrils. Per la seua banda, la batllessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, va recordar que la reforma de l'estació on ha tingut lloc l'accident fa part de les nombroses obres que encara són a la llista d'espera. Els Mossos han obert una enquesta per esbrinar les causes de l'accident.

Sempre a Catalunya sud, l'Empordà és La zona escollida per la futura instal·lació de parcs eòlics flotants. Les conclusions de l'estudi del ministeri espanyol de Transició Ecològica concentra totes propostes al golf de Roses i cap altra a la resta de la costa del Mediterrani. 6 projectes han estat presentats per una capacitat mitjana de 500 MW. Catalunya és actualment a la cua de la producció d'energia renovable i els poders públics i econòmics aposten per una gran inversió eòlica a l'Empordà per cobrir el retard d'aquí el 2050. El proper pas vindrà ara del govern espanyol que ha de donar el seu acord sobre el Pla d'Ordenació de l'Espai Marítim.
 

Els informatius - històric

Els informatius - històric
Descripció del programa
Emissió
actualment no en emissió
Presentat per
Redacció