INFORMATIU: Dimecres 07 de desembre de 2022

1271 armes i 42 mil municions van ser recollides en a penes una setmana a Catalunya NordN. Molts propietaris van respondre a la crida dels serveis de l'Estat que proposen actualment de recollir sense cap paperam ni cap sanció, les armes no declarades. En el detall, segons la prefectura, els catalans del nord han tornat 938 carabines, 275 pistoles i 58 armes de foc i de defensa. Aquest arsenal serà destruït. La prefectura precisa en el comunicat que els propietaris d'armes sense permís encara els poden tornar a prop de les comissaries de Perpinyà, Prada i Ceret.

Marie-Thérèse Costa-Fesenbeck va comparèixer ahir davant del tribunal correccional de Nanterre a la regió parisenca. L'adjunta Rassemblement National al batlle de Perpinyà, antiga delegada del Front Nacional, és perseguida per "complicitat de discriminació nacional". Els fets remunten al 2014. La justícia li retreu haver posat en línia sobre la web de la federació departamental del FN una guia pràctica a destinació dels candidats a les municipals en la qual predicava la prioritat nacional per a l'atribució dels allotjaments socials. L'adjunta al batlle de Perpinyà compareixia amb altres quadres del partit d'extrema dreta. Per aquest delicte de discriminació, els acusats arrisquen una pena d'1 any de presó ferm, una multa de 45 mil euros i cinc anys d'intel·ligibilitat.

A l’Albera, la SETA, associació per la salvaguarda del medi ambient, continua la seua lluita contra la urbanització de la zona de les Famàdes a Montesquiu. Proposen als ciutadans d’apadrinar un bocí de feixa i de batejar amb noms d’ocells. La iniciativa vol atreure l’atenció sobre les feixes i els canals de les Famàdes, una zona declarada d’interès per a la preservació dels ocells, i on el municipi de Montesquiu projecta la construcció de cases. La cita és aquest diumenge a les 11 del matí al fogar rural de Montesquiu.

La covid torna. En un comunicat fet public ahir, l’Agència Regional de la Salut alerta de l’augment dels casos de covid a la regió Occitanie, el nombre d'hospitalitzacions ha pujat d’un 19% en una setmana. L’ARS recorda que tres virus circulen actualment, la covid, la grip i la bronquiolitis i demana als ciutadans de respectar els gestos barrera. L’agència de la salut també recorda la importància de vaccinar-se contra la grip.
 

Els informatius - històric

Els informatius - històric
Descripció del programa
Emissió
actualment no en emissió
Presentat per
Redacció