L’informatiu del dilluns 19 de novembre del 2018

Problemes avui per circular: a causa de les inundacions, i de les manifestacions contra les taxes als carburants. Si de moment hi ha poques Armilles grogues que segueixen mobilitzades, ara són els camioners que manifesten.

Inundacions a les comarques de l'Alt i Baix Empordà, el Gironès i la Selva. Figueres, ha estat una de les zones més castigades, ja que ha arribat a acumular fins a 250 litres per metre quadrat.

Contaminació sobre les platges de Santa Maria, Canet, i Sant Cebrià per galetes d’hidrocarburs. Són la conseqüència d’un accident entre dos vaixells a començaments d’octubre a Còrsega.

Unitat Catalana vol per Catalunya Nord una comunitat territorial única.

La Plataforma per la Llengua cerca persones voluntàries a Catalunya Nord amb ganes d’impulsar activitats per promoure i potenciar l’ús del català. L’objectiu és de fer del català la llengua comuna i de cohesió social, ampliar-ne l’ús social i el reconeixement legal a Catalunya Nord.

Aquest cap de setmana Unitat Catalana ha celebrat el seu congrés. Al curs d’aquesta reunió, Unitat Catalana ha proposat per Catalunya Nord de seguir l’exemple del País Bac Nord, on des del 2017 existeix una Comunitat territorial única.

Segons una enquesta, entre l’any 2000 i el 2010 la població de Catalunya va passar dels 6,2 milions als 7,5, una xifra que des d’aleshores es manté estable.
En el mateix període, la immigració ha deixat pas a les relacions entre Catalunya i Espanya com a primer problema dels catalans.

Unes 29.000 persones de cinc localitats d'Euskadi han votat a les consultes pel dret a decidir. La plataforma a l’origen d’aquesta consulta es una associació semblant a l'Assemblea Nacional Catalana, que té el suport del PNB i Bildu.

Els informatius - històric

Els informatius - històric
Descripció del programa
Emissió
actualment no en emissió
Presentat per
Redacció