INFORMATIU: Dimecres 12 de gener de 2022
La taxa d’incidència de la Covid-19 continua pujant. Ahir a Catalunya Nord comptàvem 2.490 casos positius per 100.000 habitants.
Vaga i manifestacions demà per protestar contra la gestió de la crisi sanitària a l’educació. La mobilització hauria de tenir un seguiment molt important. EL sindicat majoritari entre els mestres d’escola, el SNIipp-FSU anuncia que 3 mestres sobre 4 haurien de fer vaga demà.
4 anys després de l’accident de Millars, entre un tren i un autobús escolar, la justícia ha decidit que la conductora del bus serà jutjada per homicidis involuntaris davant del tribunal correccional de Marsella.
A Catalunya Sud el toc de queda nocturn acabarà durant la nit de dimecres a dijous de la setmana vinent.
Nou pas endavant cap a l’esperat refús de l’extradició del cantant de rap Valtònyc, actualment exiliat. Valtònyc va comparèixer ahir davant del Tribunal de Cassació de Brussel·les que resoldrà la qüestió el 18 de gener vinent.
Un excomissari de la Policia Nacional espanyola va assegurar ahir que el Centre Nacional d'Intel·ligència espanyol, va voler fer "un petit ensurt a Catalunya" amb els atemptats jihadistes de l’agost del 2017. Aquests atemptats van fer 16 morts i 140 ferits.
En reacció a aquestes declaracions, els partits independentistes catalans Junts, ERC, CUP i el PDECAT, i altres formacions basques, gallegues i Més Mallorca, han registrat una petició perquè el Congrés dels Diputats espanyol creï una comissió d'investigació sobre la qüestió.
Avui comencen les rebaixes d’hivern. Han de durar 4 setmanes, és a dir fins al 8 de febrer. Aquest període de rebaixes concerneix tant el comerç físic com el comerç en línia.
Ahir es va confirmar que la copa del món de rugbi a XIII es jugarà a l’estat francès el 2025. Aquest mundial inclou el rugbi a XIII masculí, el femení, el juvenil i el mundial en cadira de rodes.Perpinyà hauria d’acollir un o més partits d’aquestes competicions.