INFORMATIU: Divendres 09 d’abril del 2021


És un pas cabdal per l'esdevenir de la nostra llengua que va fer ahir l'Assemblea francesa de diputats. Per primer cop a la història, l'estat francès tindrà una llei de protecció de les llengües regionals.

Les xifres de la Covid-19: el nombre d’hospitalitzacions baixa amb 5 casos de menys, encara hi ha 148 persones hospitalitzades, de les quals 29 estan en reanimació. Ahir van morir 2 pacients més i la xifra total de víctimes és de 255 morts.

La comarca on el virus té més expansió és el Conflent amb una taxa d’incidència d’entre 500 i 1000 casos per 100.000 habitants. La Cerdanya, el Capcir i el Vallespir en canvi són les comarques menys tocades. A la vila de Perpinyà la taxa d’incidència és de 250.

Aquest matí obra un 12è centre de vaccinació a Catalunya Nord. És el vaccinodrom que es troba al satèl·lit del palau de les exposicions. El centre serà obert cada dia entre les 9 del matí i les 7 de la tarda. 

L’USAP va guanyar ahir per 29 a 27 davant de Biarritz, en un partit que era un quart de final avançat. Aquest partit va ser històric perquè va ser el primer matx de rugbi retransmès en llengua catalana a Catalunya Nord. L’USAP manté la primera plaça de la classificació de ProD2, a l’espera del resultat de l’equip de Vannes que avui jugarà contra Colomiers.

Acte vandàlic a Rià contra el monument dedicat “Als orígens de Catalunya i de les terres de llengua catalana”. Fa aproximadament una setmana la placa de pedra va ser arrencada i deixada pel sol. La municipalitat espera poder rehabilitar el monument ben aviat.

A Catalunya Sud ha tornat el confinament comarcal. Ara no es pot sortir de la comarca i el toc de queda encara s’aplica de les 10 de la nit a les 6 del matí. Els comerços es mantenen oberts, però els grans supermercats han de limitar la superfície a 800 metres quadrats.

La presidenta del grup parlamentari de la CUP, Dolors Sabater, està hospitalitzada a Badalona després d'haver donat positiu de Covid-19.

Les gelades d’aquests darrers dies han fet mal a la vinya. Durant la nit de dimecres a dijous les temperatures van caure en picat i van ser negatives a molt poca altitud. En diferents sectors les pèrdues són força importants. 

El grup musical del confinament, els Stay Homas ha triomfat als premis Enderrock.

Els informatius - històric

Els informatius - històric
Descripció del programa
Emissió
actualment no en emissió
Presentat per
Redacció