El govern ratifica Christopher Person com a director de la Casa de la Generalitat

NOTÍCIA

Catalunya Nord, Perpinyà

Consellera Sílvia Paneque a la roda de premsa posterior al consell executiu 25 març 2025
Consellera Sílvia Paneque a la roda de premsa posterior al consell executiu 25 març 2025 | Govern Generalitat

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ha donat suport avui a Christopher Person com a director de la Casa de la Generalitat de Perpinyà. A la roda de premsa posterior al Consell Executiu d’aquest dimarts, Paneque ha defensat les declaracions de Person dijous passat al Parlament, on va afirmar que no parlava de Catalunya Nord per “respecte institucional” i que en aquesta part del país el català “ja no es parla”. 

Els cinc antics directors de la Casa i diversos partits i entitats han fet comunicats des de dijous demanant la destitució de Person, però la Generalitat no cedeix i la portaveu Sílvia Paneque ha afirmat que “el govern manté la confiança en el director”. Tot i això, la portaveu també ha expressat que “el govern no té cap inconvenient amb el terme Catalunya Nord” i ha volgut reivindicar les ajudes que destinen per la promoció del català al Nord, especialment l’increment de les ajudes a la Bressola per fer front a un problema econòmic d’aquesta entitat.

La intervenció de la consellera portaveu Sílvia Paneque, responent a una pregunta de la periodista Cora Alavedra de Ràdio Amèrica Barcelona, la podeu trobar al minut 18:13 d’aquest enllaç https://govern.cat/salapremsa/

 

Miquel Martínez Vila