La xarxa de tràmvies de Perpinyà va ser posada en servei el 1900, sense que es pugui dir si va ser el mes de maig o el setembre:
En canvi sí que se sap que l’1 de febrer del 1901 va entrar en servei la línia urbana entre l’estació de Perpinyà i la plaça de la llotja.
La línia Perpinyà – Canet va ser la primera línia posada en funcionament per part de la Companyia central de Tramvies Elèctrics, els quals tenien una concessió de 60 anys. En aquella època, a part d’aquesta línia suburbana, existien tres línies de tram urbanes: la línia 1, que anava de l’estació du Midi a l’ajuntament; la 2, de Sant-Martí a Nostra Senyora ; i la número 3, que unia Nostra Senyora amb la "Patte-d’Oie" al barri de l’Alt Vernet.
La línia suburbana que unia Perpinyà i la platja de Canet era llarga de 13 quilòmetres de vies ferroviàries. El tràfic d’aquesta línia comptava amb aproximadament dos milions de viatgers a l’any. Va ser capdavantera d’una sèrie de connexions entre diferents pobles. La següent linia en posar-se en funcionament va ser la que unia Perpinyà i Ribesaltes, la qual es va inaugurar l'agost del 1909.
A Perpinyà van circular tràmvies fins el 1955, data a partir de la qual van ser substituïts per autobusos.