Parlem amb Joan Muntada, membre de l’UGT; i Pierre Place, membre de la CGT.
El Consell Sindical Interregional s’ha reunit per a parlar de les infraestructures ferroviàries transfrontereres. “Durant bastants anys els estats han deixat que les línies es vagin deteriorant, no han treballat de forma conjunta” afirma en Joan Muntada, i afegeix que és en això en el que estan treballant actualment per tal que els passatgers es puguin moure d’un costat a l’altre de la frontera “amb un temps raonable i connexions adequades”. En Pierre Place considera que s’ha regressat en aquesta qüestió respecte a anys anteriors, “tenim una missió a la Regió d’Occitània i a la Generalitat de Catalunya, cal treballarr per fer avançar la transfrontalitat”.
La primera fase que proposen és ajustar cadències i horaris de tren. Una idea per a més endavant és treballar conjuntament en la creació d’un dossier europeu per a obtenir finançament, i altres matèries. “Som al punt 0 de la connexió transfronterera, cal avançar” afirmen, “podem anar més lluny els mesos que vindran”. L’objectiu és fer una connexió més ampla que serveixi a estudiants, treballadors i turistes, fent que cada línia acabi a l’estació següent a la frontera. També s’està tractant el tema del transport de mercaderies per tal d’aconseguir una major sostenibilitat de transport, denuncien que els estats membres no estan treballant en aquesta direcció. Pel seu costat, des del Consell Sindical Interregional reclamen que es potenciï la intermodalitat. Per acabar, parlen de la qüestió del corredor mediterrani com “un problema que cal abordar amb una visió àmplia”.