L’associació Train en Têt que defensa la línia Perpinyà-Vilafranca continua demanant el seu restabliment.
La línia fa gairebé un any que està tancada, en el marc de l’enquesta sobre l’accident entre un tren i un autobús escolar que va fer 6 morts.
Train en Têt es pregunta si la SNCF no voldria aprofitar de la situació per tancar definitivament aquesta línia.
La resposta de la SNCF, és negativa, i assegura que no es pot tornar a obrir tant com la justícia no ha acabat la seva enquesta.
Un argument però que mai s’ha aplicat pels altres accidents ferroviaris que s’han produït en el passat a l’estat francès.
Per l’associació dels usuaris de la línia Perpinyà-Vilafranca, aquest tres és rendible si es té en compte la preservació del medi ambient i la seva funció social.
3 000 persones utilitzaven cada setmana aquest tren entre Perpinyà i Vilafranca. D’ençà que ha estat substituït per autocars, la freqüentació ha baixat de 80%, ja que la línia no assegura totes parades que feia el tren, i a més el trajecte dura quasi 20 minuts de més.
Un trajecte que en tren emet per persona 1,35 kg de CO2, 7,80 en autocar, i 9,43 en cotxe.