Els 3 grans bikepark del Pirineu comencen temporada aquest juny. Es tracta del Pal, La Molina i Els Angles. El primer a obrir serà el de Vallnord (Pal-Arinsal, a Andorra) el 9 de juny, el segon serà La Molina el 17 de juny i Els Angles, el 24 de juny. Actualment, s'està treballant en l'adaptació dels circuits, que si bé cada any són els mateixos, també és igualment necessari adaptar-los en el seu pas de l'hivern a l'estiu.
A Catalunya del Nord, l’estació d’esquí d’Els Angles (Capcir) va obrir l’any 2007 el seu bikepark que ha esdevingut una referència. En els darrers anys ha anat millorant estiu rere estiu, ampliant els circuits i els quilòmetres a rodar. Ofereix un desnivell de 500 m i fins a 30 quilòmetres de pistes. A l'agenda hi destaquen la Mordorride, un descens espectacular per un circuit negre, prova puntuable per a la Copa Catalana de descens.
Un bikepark és una àrea específicament dissenyada per a la pràctica del ciclisme de muntanya, que ofereix una varietat de pistes i obstacles per als ciclistes.
Aquestes àrees són construïdes de manera que proporcionin una experiència emocionant i desafiadora per als riders, i solen ser destinades a tots els nivells de competència, des de principiants fins a experts.
De manera general, els bikeparks es troben sobre les pistes d’esquí, que poden retirar-ne diversos avantatges econòmics.
Diversificació de l'oferta: Un bikepark permet ampliar l'oferta recreativa de l'estació d'esquí més enllà de l'hivern. Això significa que l'estació pot atraure visitants durant la temporada d'estiu, augmentant així la seva ocupació i generant ingressos addicionals fora de la temporada d'esquí. Atracció de nous visitants: Un bikepark pot atraure una nova clientela que estigui interessada en la pràctica del ciclisme de muntanya. Això pot incloure ciclistes locals, turistes de la regió o fins i tot visitants internacionals.
També pot permetre a l'estació d'esquí de generar vendes addicionals a través de la venda o lloguer de bicicletes de muntanya, equips i accessoris relacionats amb el ciclisme. I amb això també hi pot haver venda d'entrades per a competicions o esdeveniments relacionats amb el ciclisme de muntanya.
Com les pistes d’esquí, els bikepark tenen tanmateix impactes negatius en el medi ambient:
L'ús intensiu de bicicletes de muntanya pot provocar l'erosió del sòl, especialment en pendents pronunciades o en terrenys sense cobertura vegetal. Això pot afectar negativament la qualitat del sòl i la salut dels ecosistemes locals.
Deteriorament de la vegetació: El pas repetit de bicicletes per determinades zones pot provocar la compactació del sòl i el deteriorament de la vegetació. Això pot reduir la biodiversitat i tenir un impacte negatiu en els hàbitats naturals.
Contaminació acústica: El bikepark pot generar sorolls que poden afectar la fauna local i alterar els patrons de comportament dels animals. Aquesta contaminació acústica pot tenir un impacte negatiu en les àrees naturals properes.
I de forma indirecta cal comptar també amb la gestió de residus, i el consum d'aigua i energia