Un informe posa en dubte la construcció de la línia d’alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller. És un document redactat pel consell d'orientació de les infraestructures de l’estat francès, que avança dos guions possibles: el primer preconitza paralitzar les grans obres com la LGV de Perpinyà cap al nord. Els autors de l'informe consideren que la urgència, en termes de mobilitat de proximitat i de protecció del medi ambient cal privilegiar els projectes locals de mobilitat quotidiana.
Però aquest estudi proposa un segon guió, que diu exactament el contrari i demana l’acceleració dels projectes de noves línies de gran velocitat.
Un document paradoxal que ben aviat serà sotmès a la primera ministra francesa Élisabeth Borne.
El gener de l’any passat, l’aleshores primer ministre Jean Castex i la presidenta de la regió Occitanie Carole Delga van firmar un acord que garantia el finançament de la línia d’alta velocitat. En el millor dels casos, les obres de la línia TGV entre Perpinyà i Montpeller no serien totalment acabades abans del 2044.