L’Euroregió Pirineus-Mediterrània, entitat transfronterera en la qual formen part el govern de les Illes Balears, la Generalitat de Catalunya i la regió Occitània, ha convocat recentment una nova línia d’ajuts a projectes culturals. L’objectiu d’aquests ajuts és promoure la diversitat cultural dins de l’Euroregió i una cultura oberta a la conca mediterrània i en solidaritat amb altres territoris, particularment en suport al desenvolupament i la creació artística en totes les seves formes i en la promoció de tot el seu patrimoni.
A la convocatòria d’enguany, amb un pressupost total d’ajuts de 125.000 euros, s’hi han presentat 14 candidatures, amb 32 associacions participants. D’aquestes, 4 per entitats de la regió Occitània, 3 per entitats balears i 7 estan liderades per entitats de Catalunya.
L’any passat es van seleccionar 6 projectes. Un d’ells és Zum Zum, liderat per Ampli Productora, membre del clúster d’empreses creatives «Pôle Action Média» del Soler. Zum Zum serà una revista cultural centrada sobre la creació contemporània i l’escena emergent de l’Euroregió, a partir d’una redacció plenament euregional, que apostarà pel dinamisme i la creativitat jove, tot comptant amb la implicació de les tres grans televisions públiques de l’Euroregió: France 3, TV3 i IB3 de les Illes Balears. Una participació conjunta que serà pionera entre elles. Una estimulant novetat que, en altres territoris transfronterers ja és una tradició, com és el cas de les televisions públiques europees de la francofonia o de la germanofonia.
Zum Zum tractarà un ampli ventall dels camps artístics: teatre, dansa, música, pintura, escultura, animació, cinema, arts de carrer, còmic o la literatura, amb una proposta audiovisual que porti l’espectador a viure una experiència immersiva amb l’equip de rodatge.
El seu impulsor, el periodista i productor audiovisual, Sebastià Girard, destaca que el projecte «vol ser una connexió més enllà de les fronteres, posant l’accent sobre l’eclecticisme de les llengües, de les històries i dels personatges culturals i artístics de l’Euroregió».
A més de la seva emissió televisiva, Zum Zum vol tenir vida pròpia a les xarxes socials amb continguts específics. A més de la seva emissió televisiva, Zum Zum vol tenir vida pròpia a les xarxes socials.