Per a l'opinió pública, el trànsit s'ha reprès a la línia de tren Perpinyà-Vilafranca de Conflent, aquest no és el cas...
Des del 21 de maig, després de 885 dies de tancament (més de 2 anys i 5 mesos) només la circulació entre Perpinyà-Illa està restablerta, l’altra part del recorregut fins a Vilafranca de Conflent es fa en autocar. Evidentment, això descoratja els usuaris potencials a causa d'una durada de viatge llarg, incòmode. Els motius són els següents: tancament per decisió judicial d’una durada sense precedents i històrica i després una esllavissada que es va produir a Ria el febrer. L’associació dels usuaris Train en Têt pregunta com una gran empresa pública com la SNCF no té i no ha tingut capacitat d’instal·lar un dispositiu elèctric en els terminis adequats per tal que com a mínim els trens arribin a Prada. Insta els responsables de l’Estat i de la Regió per que facin d’aquesta línia una línia atractiva i que sigui el mitjà de transport privilegiat en el vall de la Tet Subratlla les declaracions del president de la República i del primer ministre, Jean Castex a favor de les «petites» línies de tren