Torna a circular el Tren entre Perpinyà i Illa gairebé 2 anys i mig després

Una llarga suspensió del servei després de l'accident entre un tren i un bus a Millars seguit d'una llarga instrucció de la justícia, negociacions per als horaris i la crisi sanitària

Catalunya Nord, Conflent, Rosselló

Després de 889 dies es a dir gairebé dos anys i mig, els trens tornen a circular entre Perpinyà i Illa.

Diversos factors expliquen aquesta llarga suspensió del servei després de l'accident entre un tren i un bus a Millars el 14 de desembre del 2017: L'exigència de la justícia amb una llarga instrucció, les negociacions amb les famílies de víctimes pels horaris i al final la crisi sanitària del coronavirus.

 

El soroll del tren no se sentia sobre la línia Perpinyà-Vilafranca de Conflent des de gairebé 2 anys i mig, L'eix ferroviari de la vall de la Tet va ser posat a disposició de la justicia arran l'accident de Millars el desembre 2017, l'administració no va tornar l'ús de la línia a la SNCF fins el 21 d’octubre 2019.

Després de 10 dies de formació i controls diversos per fi ahir dijous els trens van efectuar 6 serveis d’anada i tornada però només entre Perpinyà i Illa. El tram entre Illa i Vilafranca no pot ser utilitzat en motiu de l’esllavissada d'aquest hivern a Rià, la resta del trajecte es fa en autocar.

Aquest dijous festiu hi havia molt poques persones en els vagons, però si la presència a les estacions de la policia ferroviària i de la gendarmeria al passatge a nivell de Millars. On la senyalització ha estat reforçada i s'ha pogut sentir de nou l'alarma que anuncia l'arribada del comboi en tota normalitat.

A l’interior del tren els anuncis recorden les mesures de distanciació necessàries per a la crisi sanitària. Tot i així, degut a la capacitat en nombre de viatgers, és el tren que ofereix més possibilitat de distanciament si es compara als autocars i fins i tot als cotxes.

Tot i apreciant els punts positius d’aquesta tan esperada reobertura, l’associació d'usuaris "Train en Tet" lamenta que la SNCF no hagi fet l’esforç de fer arribar els trens com a mínim fins a Prada, també informa que els nous horaris no són convenients per la majoria dels usuaris que siguin treballadors o estudiants.