Després de prop de dos mesos de confinament, la mainada començarà a tornar a l'escola a partir de dimarts.
Els mestres han pres coneixement del protocol de post-confinament establert pel govern francès i avisen que la mainada no retrobarà l'escola que coneixien fins ara.
L'organització, el funcionament, i el dia a dia a les escoles serà totalment modificat.
Els mainatges no tindran cap contacte entre ells, no podran jugar junts, ni utilitzar material compartit. Una situació que és encara avui motiu de preocupació per a moltes famílies.
És el cas d'Estela Rodriguez Godoy, és mare d'alumne i es mostra inquieta per com ha estat pensat aquest retorn dels mainatges a l'escola.
Denuncia l'adult-centrisme que envolta el debat sobre el retorn dels infants a l'escola. “És un sistema d'organització basat en una visió d'adult en benefici dels adults i es parla molt des d'un punt de vista d'adult. I els nens a on són en aquest debat?”.
Estela Rodriguez Godoy alerta de la dificultat que pot representar pel mainatge la resocialització després de dos mesos tancat a casa amb la família.
L'aplicació de les mesures sanitàries a l'escola “generen molta angoixa entre els professors i els mestres, però trobi a faltar el discurs empàtic cap als nens”.
És així com ha decidit proposar a famílies d'amics de guardar llurs mainatges a casa seua.
Estela Rodriguez Godoy explica per què hi ha pares que han decidit organitzar classes a casa: