El vicepresident de la regió responsable de la mobilitat, Jean-Luc Gibelin, ha informat diverses associacions de victimes de l’accident de Millars i dels usuaris de la represa de les circulacions.
A la vall de la Tet se tornarà a sentir el soroll del tren, desprès més de 29 mesos de suspensió i 7 mesos desprès de l'aixecament de la interdicció les circulacions per decisió de justícia.
Arran l'accident de Millars el desembre 2017 la seguretat de la línia ha estat millorada particularment pel que fa la senyalització als passatges a nivell i de configuració relativa als seus pas.
Tanmateix el trajecte en tren es farà només en el tram entre Perpinyà i Illa i serà completat per un servei d'autocars fins a Vilafranca de Conflent, això a causa de l’esvallissada que va malmetre la via a Rià durant la tempesta Glòria.
A partir de l'onze de maig el personal de la SNCF faran proves i formacions.
El 21 de maig hi haurà 6 viatges diaris d’anada i tornada, que seran portats a 8, el mateix nombre que abans de l’accident a partir del 25. Es preveu que la connexió ferroviària fins a Prada o Vilafranca de Conflent serà efectiva només al setembre 2020.
D’altra banda les obres sobre la via del tren groc s'han interromput a causa de les mesures sanitàries vigents, però tot i així les circulacions haurien de reprendre als finals de juny.