La particularitat de l'ensenyament professional en temps de confinament

Si per l'ensenyament general les condicions no són fàcils, encara són més complicades per l'ensenyament professional.

Catalunya Nord

Amb el tancament dels centres escolars els professors han adaptat els cursos per què els seus alumnes puguin seguir el programa des de casa.
Al Liceu d'hostaleria Christian Bourquin d'Argelers de la Marenda, els professors de cuina han cercat solucions per “guardar un contacte amb els alumnes i ensenyar-los les tècniques, perquè l'ensenyament de la tecnologia professional passa per demostracions”. Gràcies a les connexions vídeos en directe, els professors poden ensenyar als alumnes el que normalment haguessin après a classe, als laboratoris o a les cuines.
Tot aquest ensenyament tècnic ha estat adaptat a les circumstàncies.
Els estudiants cuiners fan les pràctiques des de la cuina de casa malgrat no tenir sempre els estris o els ingredients necessaris.
Pasqual Tirach és professor de català al Liceu Christian Bourquin d'Argelers. Ens explica que una altra dificultat afegida és l'avaluació del treball dels alumnes ja què els professors no poden tastar els plats que preparen els alumnes.
Vet aquí una situació ben particular que segurament tindrà conseqüències sobre l'avaluació final del curs.
Pasqual Tirach nos explica com el confinament impacte l'ensenyament professional. I ens parla també d'una dificultat amb què es troben tots els professors avui: el distanciament d'alguns alumnes amb el professor i el treball escolar durant el confinament.

Pasqual Tirach parla de les dificultats de l’ensenyament professional en confinament:

">